Суди мають враховувати, що субєкт оціночної діяльності є учасником виконавчого провадження, а не посадовою особою державної виконавчої служби, і його звіт про оцінку майна є результатом практичної діяльності фахівця-оцінювача, а не актом державного органу.
Звіт про оцінку майна є документом, який фіксує дії субєкта оціночної діяльності - субєкта господарювання щодо оцінки майна, здійснювані ним у певному порядку та спрямовані на виконання його професійних обовязків, визначених законом і встановлених відповідним договором.
Однією із форм оцінки майна є рецензування звіту про оцінку майна (акта оцінки майна), яке полягає у їх критичному розгляді та наданні висновків щодо їх повноти, правильності виконання та відповідності застосованих процедур оцінки майна вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна, у порядку, визначеному цим Законом та нормативно-правовими актами з оцінки майна. Рецензування звіту з оцінки є єдиним законодавчо встановленим способом спростування результатів оцінки. У свою чергу, Закон України «Про виконавче провадження» не містить обовязку приватного виконавця здійснювати рецензування звіту про оцінку майна, здійснену субєктом оціночної діяльності.
Доводи апеляційної скарги про те, що оцінка спірних квартир була проведена з порушенням норм чинного законодавства, зокрема у звязку з тим, що субєкт оціночної діяльності не здійснював огляду нерухомого майна, що безпосередньо вплинуло на визначення його вартості, не можуть бути прийняті до уваги, оскільки приватний виконавець повідомляв боржника про заплановані виконавчі дії, а також просив надати доступ до спірних квартир. У звязку з тим, що скаржник не надала доступу до спірного майна, оцінка майна здійснювалася за порівняльним підходом.
Національний стандарт № 1 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2003 року № 1440, є обовязковим для застосування під час проведення оцінки майна та майнових прав субєктами оціночної діяльності, а також особами, які відповідно до законодавства здійснюють рецензування звітів про оцінку майна.
Згідно з пунктами 15, 16 Національного стандарту № 1 методи проведення оцінки, що застосовуються під час визначення ринкової вартості обєкта оцінки у разі використання порівняльного підходу, повинні ґрунтуватися на результатах аналізу цін продажу (пропонування) на подібне майно.
Посилання у Реєстрі:
https://reyestr.court.gov.ua/Review/123157487
Звіт про оцінку майна є документом, який фіксує дії субєкта оціночної діяльності - субєкта господарювання щодо оцінки майна, здійснювані ним у певному порядку та спрямовані на виконання його професійних обовязків, визначених законом і встановлених відповідним договором.
Однією із форм оцінки майна є рецензування звіту про оцінку майна (акта оцінки майна), яке полягає у їх критичному розгляді та наданні висновків щодо їх повноти, правильності виконання та відповідності застосованих процедур оцінки майна вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна, у порядку, визначеному цим Законом та нормативно-правовими актами з оцінки майна. Рецензування звіту з оцінки є єдиним законодавчо встановленим способом спростування результатів оцінки. У свою чергу, Закон України «Про виконавче провадження» не містить обовязку приватного виконавця здійснювати рецензування звіту про оцінку майна, здійснену субєктом оціночної діяльності.
Доводи апеляційної скарги про те, що оцінка спірних квартир була проведена з порушенням норм чинного законодавства, зокрема у звязку з тим, що субєкт оціночної діяльності не здійснював огляду нерухомого майна, що безпосередньо вплинуло на визначення його вартості, не можуть бути прийняті до уваги, оскільки приватний виконавець повідомляв боржника про заплановані виконавчі дії, а також просив надати доступ до спірних квартир. У звязку з тим, що скаржник не надала доступу до спірного майна, оцінка майна здійснювалася за порівняльним підходом.
Національний стандарт № 1 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2003 року № 1440, є обовязковим для застосування під час проведення оцінки майна та майнових прав субєктами оціночної діяльності, а також особами, які відповідно до законодавства здійснюють рецензування звітів про оцінку майна.
Згідно з пунктами 15, 16 Національного стандарту № 1 методи проведення оцінки, що застосовуються під час визначення ринкової вартості обєкта оцінки у разі використання порівняльного підходу, повинні ґрунтуватися на результатах аналізу цін продажу (пропонування) на подібне майно.
Посилання у Реєстрі:
https://reyestr.court.gov.ua/Review/123157487