Законопроєкт спрямований на удосконалення положень про судовий контроль та забезпечення ефективних механізмів судового контролю за виконанням судових рішень.
Проектом Закону запропоновано доповнити Господарський процесуальний кодекс України, Цивільний процесуальний кодекс України та Кодекс адміністративного судочинства України, зокрема, такими положеннями:
Крім того, якщо боржник не виконує судове рішення про зобов’язання вчинити певні дії щодо майна, стягувач зможе клопотати перед судом змінити спосіб і порядок виконання судового рішення шляхом стягнення з боржника вартості такого майна.
Проектом Закону запропоновано доповнити Господарський процесуальний кодекс України, Цивільний процесуальний кодекс України та Кодекс адміністративного судочинства України, зокрема, такими положеннями:
- у немайнових господарських та цивільних спорах за заявою стягувача суд, який ухвалив судове рішення, може зобов’язати боржника подати звіт про виконання судового рішення;
- якщо боржником є орган державної влади, орган місцевого самоврядування, державне чи комунальне підприємство, суд може зобов’язати подати звіт про виконання судового рішення незалежно від характеру спору;
- за наслідками розгляду звіту суд може накласти на боржника (у тому числі його керівника) штраф від 20 до 40 розмірів прожиткового мінімуму;
- якщо боржник є колегіальним органом, в адміністративних спорах суд може накласти штраф на кожного із членів цього органу, які в межах своїх повноважень не забезпечили виконання судового рішення;
- скарга на дії державного чи приватного виконавця розглядається у двадцятиденний строк з дня прийняття її до розгляду;
- встановлюються формальні вимоги до змісту скарги на дії державного чи приватного виконавця.
Крім того, якщо боржник не виконує судове рішення про зобов’язання вчинити певні дії щодо майна, стягувач зможе клопотати перед судом змінити спосіб і порядок виконання судового рішення шляхом стягнення з боржника вартості такого майна.