Захід, організований Національною асоціацією адвокатів України, відбувся 19 лютого 2025 року у м.Києві у змішаному форматі.
Асоціацію приватних виконавців на заході представляли Голова АПВУ Оксана Русецька, Голова Ради приватних виконавців міста Києва Михайло Корольов та приватний виконавець м. Києва , арбітражний керуючий Вадим Корольов.
На заході також був присутній як представник Інституту безпеки МАУП, приватний виконавець м. Києва Сергій Лисенко.
В обговоренні окрім приватних виконавців також взяли участь народні депутати, представники АРМА, провідних стейхолдерів у галузі, Міністерство юстиції України, адвокати, арбітражні керуючі та представники наукової спільноти.
Колеги обговорили законодавчі ініціативи, які покликані посилити роботу АРМА та вдосконалити механізми управління арештованими активами. Обговорювався законопроєкт 12374-Д, яким пропонується запровадити принципово новий механізм управління арештованими активами за участю арбітражних керуючих і приватних виконавців.
Голова Асоціації приватних виконавців України Оксана Русецька прокоментувала позицію спільноти на заході стосовно законопроєкту № 12374-Д:
«Асоціація приватних виокнавців України також виступає за прозорість процедури відбору управителів, унеможливлення корупційних ризиків. Ми зацікавлені в тому, щоб наше залучення до процесів управління арештованим майном було максимально прозорим та дієвим. Спільнота приватних виконавців однозначно готова впоратися з відповідним функціоналом. У Асоціації приватних виконавців України також є зауваження щодо законопроєкту, оскільки у нас є пропозиції щодо вдосконалення механізму визначення управителів, укладання договорів, строків, застосування санкцій. АПВУ готова працювати разом з колегам і поділитися своїми напрацюваннями».
Голова Ради приватних виконавців міста Києва Михайло Корольов зазначив про важливість логіки самого законопроєкту:
«Пропозиція внесення арбітражних керуючих та приватних виконавців до переліку управителів арештованим майном є наслідком того, що з 2016 року АРМА не повністю справляється з управлінням активами. Проблема зокрема у самому правовому статусі АРМА: відповідно до Цивільного кодексу, агентство не є управлінцем з юридичної точки зору, а установником управлінців. Єдина функція АРМА – це контроль за управлінням майна. Арбітражні керуючі і приватні виконавці як раз мають надані державою відповідні повноваження».
Арбітражний керуючий, приватний виконавець Вадим Корольов впевнений, що залучення колег до управління активами вирішить для країни цілу низку проблем:
«Більшість означених колегами проблем вже успішно вирішується і у арбітражних керуючих, і у приватних виконавців, починаючи від навчання до дисциплінарної комісії і процедури призначення. Немає ніяких складнощів щоб вже застосовувати напрацьований механізм. Залучення до процедури управління активами арбітражних керуючих і приватних виконавців вирішує питання будь-якої недобросовісної конкуренції чи конфлікту інтересів».
У ході подальшої підготовки правок до законопроєктів сторони дискусії погодилися спільно розробляти ефективні рішення, що забезпечать прозорість і дієвість механізмів управління арештованими активами та відповідатимуть потребам спільноти та держави.
Асоціацію приватних виконавців на заході представляли Голова АПВУ Оксана Русецька, Голова Ради приватних виконавців міста Києва Михайло Корольов та приватний виконавець м. Києва , арбітражний керуючий Вадим Корольов.
На заході також був присутній як представник Інституту безпеки МАУП, приватний виконавець м. Києва Сергій Лисенко.
В обговоренні окрім приватних виконавців також взяли участь народні депутати, представники АРМА, провідних стейхолдерів у галузі, Міністерство юстиції України, адвокати, арбітражні керуючі та представники наукової спільноти.
Колеги обговорили законодавчі ініціативи, які покликані посилити роботу АРМА та вдосконалити механізми управління арештованими активами. Обговорювався законопроєкт 12374-Д, яким пропонується запровадити принципово новий механізм управління арештованими активами за участю арбітражних керуючих і приватних виконавців.
Голова Асоціації приватних виконавців України Оксана Русецька прокоментувала позицію спільноти на заході стосовно законопроєкту № 12374-Д:
«Асоціація приватних виокнавців України також виступає за прозорість процедури відбору управителів, унеможливлення корупційних ризиків. Ми зацікавлені в тому, щоб наше залучення до процесів управління арештованим майном було максимально прозорим та дієвим. Спільнота приватних виконавців однозначно готова впоратися з відповідним функціоналом. У Асоціації приватних виконавців України також є зауваження щодо законопроєкту, оскільки у нас є пропозиції щодо вдосконалення механізму визначення управителів, укладання договорів, строків, застосування санкцій. АПВУ готова працювати разом з колегам і поділитися своїми напрацюваннями».
Голова Ради приватних виконавців міста Києва Михайло Корольов зазначив про важливість логіки самого законопроєкту:
«Пропозиція внесення арбітражних керуючих та приватних виконавців до переліку управителів арештованим майном є наслідком того, що з 2016 року АРМА не повністю справляється з управлінням активами. Проблема зокрема у самому правовому статусі АРМА: відповідно до Цивільного кодексу, агентство не є управлінцем з юридичної точки зору, а установником управлінців. Єдина функція АРМА – це контроль за управлінням майна. Арбітражні керуючі і приватні виконавці як раз мають надані державою відповідні повноваження».
Арбітражний керуючий, приватний виконавець Вадим Корольов впевнений, що залучення колег до управління активами вирішить для країни цілу низку проблем:
«Більшість означених колегами проблем вже успішно вирішується і у арбітражних керуючих, і у приватних виконавців, починаючи від навчання до дисциплінарної комісії і процедури призначення. Немає ніяких складнощів щоб вже застосовувати напрацьований механізм. Залучення до процедури управління активами арбітражних керуючих і приватних виконавців вирішує питання будь-якої недобросовісної конкуренції чи конфлікту інтересів».
У ході подальшої підготовки правок до законопроєктів сторони дискусії погодилися спільно розробляти ефективні рішення, що забезпечать прозорість і дієвість механізмів управління арештованими активами та відповідатимуть потребам спільноти та держави.