Представники АПВУ взяли участь у робочій зустрічі організованій комітетом Верховної Ради України з питань антикорупційної політики щодо обговорення реформи АРМА
Представники АПВУ взяли участь у робочій зустрічі організованій комітетом Верховної Ради України з питань антикорупційної політики щодо обговорення реформи АРМА - Агентства з розшуку та менеджменту активів.
Зустріч відбулася 26 лютого 2025 року в змішаному форматі.
Представники робочої групи, створеної відповідно до розпорядження Голови РПВУ № 6/25/01-06 від 18.02.2025, взяли участь в обговоренні проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення інституційної спроможності Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, та вдосконалення механізмів управління активами» (реєстр. № 12374-д, друге читання).
У зустрічі також взяли участь народні депутати, представники АРМА, АТ "Prozorro.Продажі", громадські організації, арбітражні керуючі Національна асоціація арбітражних керуючих України, приватні виконавці, представники міністерств та бізнесу.
Голова комітету Верховної Ради України з питань антикорупційної політики Анастасія Радіна представила нову модель системи управління арештованими активами та закликала учасників надати свої пропозиції щодо внесення змін до законопроекту, які враховуватимуть всі аспекти функціонування АРМА та створять ефективну систему управління активами.
Представники АПВУ під час обговорення законопроєкту № 12374-д наголосили, що приватні виконавці підтримують прозорість процедури відбору управителів та унеможливлення корупційних ризиків. Крім того, приватні виконавці та арбітражні керуючі – це дуже близькі професії одна до одної зі всіх суб’єктів незалежної професійної діяльності, які спроможні ефективно та в повному обсязі забезпечити виконання завдань, які покладаються на управителя активами.
«Залучення до процедури управління активами арбітражних керуючих і приватних виконавців вирішує питання будь-якої недобросовісної конкуренції чи конфлікту інтересів. Крім того, у них є така обов’язкова вимога до їх діяльності, як страхування відповідальності. Саме страхування може замінити гарантійні платежі, які можуть застосовуватися як певний корупційний механізм і шкодити процесу вибору управителя», – зазначив арбітражний керуючий, приватний виконавець Вадим Корольов.
«Ми впевнені, що приватні виконавців можуть здійснювати діяльність з управління активами з урахуванням того, що на нас вже держава поклала функцію з примусового виконання рішень. У своїй процедурі ці види діяльності дещо подібні, хоча і мають дещо різну мету. Однак, арбітражні керуючі та приватні виконавці у галузі, яка є для них новою, зможуть зберегти економічну вартість та надати певний прибуток державі. Щодо ефективності діяльності, тут значна частина роботи покладена на АРМА, яка буде пропонувати майно в управління, надавати рекомендаційний план. Саме від інформації, яка буде викладена в пропозиції щодо управління майном, буде залежати зацікавленість управителя щодо участі в його управлінні», - зазначив Голова Рада приватних виконавців міста Києва Михайло Корольов.
Приватний виконавець Назар Павлюк також взяв участь у дискусії:
«Управління арештованим майном – це не тільки про бізнес, а про вміння оперувати майном, яке є потенційно конфліктним, в якого є власник, який може впливати на управителя. Тому, коли ми говоримо про управління майном, ми маємо враховувати безпосередні якості цього управителя. Це люди, які повинні вміти та мають досвід конфліктних ситуацій та знають як знаходити з них виходи. Якраз арбітражні керуючі та приватні виконавці мають багаторічний досвід вирішення конфліктних ситуацій. У разі надання можливості приватним виконавцям включитися в процес після проходження відповідного навчання, ми будемо відповідати встановленим критеріям та зможемо управляти майном. Тільки коли запрацює система, ми побачимо від неї результат. Ми точно виправдаємо довіру суспільства».
Керівниця компоненту «Виконання судових рішень і захисту прав власності» Проекту ЄС "Право-Justice" Ірина Жаронкіна також висловила підтримку законопроекту:
«Хочу висловити свою підтримку цьому законопроекту стосовно того, яким чином пропонується здійснювати управління арештованим майном. В цілому, підходи країн до управління арештованим майном залежать від того, яку систему з управління таким майном держава визначає для себе: продаж або збереження його економічної вартості тощо. Що стосується застереження Міністерства юстиції України щодо призначення приватних виконавців управителями майна, то хочеться зазначити, що така практика існує, і приватні виконавці, і арбітражні керуючі в низці країн залучаються до управління майном».
Також представники Асоціації приватних виконавців України висловили пропозиції щодо законопроекту № 12374-д в частині вдосконалення механізму визначення управителів та зупинення їх діяльності, укладення договорів, розміру основної та додаткової винагороди, страхування відповідальності управителя, строків та застосування санкцій.
Озвучені пропозиції та доповнення направлені комітету Верховної Ради України з питань антикорупційної політики та депутатам з проханням врахувати їх та залучити приватних виконавців України до управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, що створить прозорі та ефективні правові механізми для організації роботи Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.