До обговорення долучилися всі ключові стейкхолдери у сфері реалізації арештованого майна: народні депутати України, представники Міністерства юстиції України, Національного банку України, Незалежної асоціації банків України, ДП «СЕТАМ», АТ «Прозорро.Продажі», державні та приватні виконавці.
«Позиція Міністерства юстиції України дуже проста: ми є користувачами послуг і ДП «СЕТАМ» і АТ «Прозорро.Продажі». Це має бути зрозуміло, корисно і зручно саме для користувачів – державних і приватних виконавців. Для мене не має значення який саме майданчик буде торгувати. Ми підтримуємо той підхід, за який буде спільнота», - прокоментував заступник Міністра юстиції з питань виконавчої служби Андрій Гайченко.
Банківську систему на заході представив Денис Грищенко, керівник підкомітету «Litigation» Комітету з питань правового забезпечення діяльності банків та захисту прав кредиторів НАБУ.
«Економічна складова будь-яких процесів має бути основною. Та система реалізації арештованого майна, яка є сьогодні, звісно не бездоганна, проте ми дякуємо народним депутатам та Міністерству юстиції за початок реформи у 2016 році, результатами якої сьогодні ми можемо користуватися. Наше спільне рішення має відповідати інтересам всіх громадян України, зокрема бізнесу», - прокоментував він.
У побудові ефективної системи реалізації арештованого майна необхідно враховувати європейський досвід, що Україні наразі допомагає робити Проєкт ЄС "Право-Justice".
«Безумовно, стадія реалізації арештованого майна є однією з найважливіших в рамках виконавчого провадження. По суті від неї залежить те, наскільки ефективною є вся процедура і наскільки будуть задоволені інтереси кредитора. Якщо зважати на досвід країн Європейського Союзу, то мова йде в першу чергу про застосування електронних майданчиків торгів, тому що як доводить практика сьогодні саме цей інструмент є найбільш ефективним для забезпечення ефективності всього процесу примусового виконання рішень. Більшість країн Ради Європи у 2019-2021 роках перейшла на системи електронних торгів в тій чи іншій формі», - зазначила Ірина Жаронкіна, керівниця Компоненту з питань виконання рішень та захисту прав власності Проєкту ЄС «Право-Justice».
На заході презентували пропозиції змін процедури реалізації арештованого майна, що передбачена Проєктом Закону про внесення змін до деяких законів України щодо підвищення ефективності управління державним майном, вдосконалення механізму реалізації арештованого майна та наближення правових стандартів в Україні до європейських стандартів № 11139.
«Ми запропонували законопроєкт 11139 як комплексне рішення: він знімає мораторій на стягнення з державних підприємств. Фактично цей мораторій прямо забороняє виконання численних рішень суду, що є застарілим підходом з точки зору європейських стандартів. Паралельно міняється процедура продажу: ми пропонуємо уніфікувати процедури продажу, стосовно і процедур приватизації, і продажу в банкрутстві, і оренди. Саме АТ «Прозорро.Продажі» ми вважаємо найбільш ефективним інструментом, в першу чергу через рівень конкуренції, там є близько 50 різних майданчиків для продажу», - описав пропозиції законопроекту народний депутат України, голова підкомітету з питань регулювання публічних закупівель та ефективного управління державним і комунальним майном Комітету Верховної Ради України з питань економічного розвитку Олексій Мовчан.
Втім Голова АПВУ Оксана Русецька презентувала результати опитування приватних виконавців щодо ефективності реалізації арештованого майна, яке показало, що переважна більшість приватних виконавців не вважають за потрібне переходити остаточно на систему АТ "Прозорро.Продажі".
Сторони порівняли та обговорили переваги та недоліки реалізації арештованого майна на ДП «СЕТАМ» і АТ «Прозорро.Продажі». Обговорювалися технічні проблеми функціонування систем продажу, пошукові системи, проблеми комунікації тощо. Особливу увагу приділили наслідкам оскарження електронних аукціонів.
Переважна більшість приватних виконавців висловилися на користь реалізації саме через систему ДП «СЕТАМ».
«Ми завжди шукаємо свій власний незрозумілий шлях. Йдемо в Європу, адаптуємо європейське законодавство. Є низка вимог, визначених в Глобальному Кодексі примусового виконання, в якому визначено важливі умови для ефективної системи примусового виконання рішень: усунення перешкод для примусового виконання, усунення можливості боржника зловживати своїми правами, швидка і прозора реалізація майна за якомога вищу ціну. Ці перешкоди в Україні потрібно перш за все усунути і тоді не буде ніякої різниці через який майданчик ми будемо працювати, чи буде це АТ «Прозорро.Продажі» чи ДП «СЕТАМ», - підсумував заступник Голови АПВУ, приватний виконавець Андрій Авторгов.
Приватні виконавці, представники законодавчої влади, банківської спільноти та майданчиків реалізації арештованого майна погодилися підтримувати постійну комунікацію для вироблення спільних рішень, які влаштовуватимуть всі сторони процесу.
Повний фотозвіт заходу: bit.ly/4cFlStS
Повний відеозапис круглого столу доступний за посиланням на facebook.
«Позиція Міністерства юстиції України дуже проста: ми є користувачами послуг і ДП «СЕТАМ» і АТ «Прозорро.Продажі». Це має бути зрозуміло, корисно і зручно саме для користувачів – державних і приватних виконавців. Для мене не має значення який саме майданчик буде торгувати. Ми підтримуємо той підхід, за який буде спільнота», - прокоментував заступник Міністра юстиції з питань виконавчої служби Андрій Гайченко.
Банківську систему на заході представив Денис Грищенко, керівник підкомітету «Litigation» Комітету з питань правового забезпечення діяльності банків та захисту прав кредиторів НАБУ.
«Економічна складова будь-яких процесів має бути основною. Та система реалізації арештованого майна, яка є сьогодні, звісно не бездоганна, проте ми дякуємо народним депутатам та Міністерству юстиції за початок реформи у 2016 році, результатами якої сьогодні ми можемо користуватися. Наше спільне рішення має відповідати інтересам всіх громадян України, зокрема бізнесу», - прокоментував він.
У побудові ефективної системи реалізації арештованого майна необхідно враховувати європейський досвід, що Україні наразі допомагає робити Проєкт ЄС "Право-Justice".
«Безумовно, стадія реалізації арештованого майна є однією з найважливіших в рамках виконавчого провадження. По суті від неї залежить те, наскільки ефективною є вся процедура і наскільки будуть задоволені інтереси кредитора. Якщо зважати на досвід країн Європейського Союзу, то мова йде в першу чергу про застосування електронних майданчиків торгів, тому що як доводить практика сьогодні саме цей інструмент є найбільш ефективним для забезпечення ефективності всього процесу примусового виконання рішень. Більшість країн Ради Європи у 2019-2021 роках перейшла на системи електронних торгів в тій чи іншій формі», - зазначила Ірина Жаронкіна, керівниця Компоненту з питань виконання рішень та захисту прав власності Проєкту ЄС «Право-Justice».
На заході презентували пропозиції змін процедури реалізації арештованого майна, що передбачена Проєктом Закону про внесення змін до деяких законів України щодо підвищення ефективності управління державним майном, вдосконалення механізму реалізації арештованого майна та наближення правових стандартів в Україні до європейських стандартів № 11139.
«Ми запропонували законопроєкт 11139 як комплексне рішення: він знімає мораторій на стягнення з державних підприємств. Фактично цей мораторій прямо забороняє виконання численних рішень суду, що є застарілим підходом з точки зору європейських стандартів. Паралельно міняється процедура продажу: ми пропонуємо уніфікувати процедури продажу, стосовно і процедур приватизації, і продажу в банкрутстві, і оренди. Саме АТ «Прозорро.Продажі» ми вважаємо найбільш ефективним інструментом, в першу чергу через рівень конкуренції, там є близько 50 різних майданчиків для продажу», - описав пропозиції законопроекту народний депутат України, голова підкомітету з питань регулювання публічних закупівель та ефективного управління державним і комунальним майном Комітету Верховної Ради України з питань економічного розвитку Олексій Мовчан.
Втім Голова АПВУ Оксана Русецька презентувала результати опитування приватних виконавців щодо ефективності реалізації арештованого майна, яке показало, що переважна більшість приватних виконавців не вважають за потрібне переходити остаточно на систему АТ "Прозорро.Продажі".
Сторони порівняли та обговорили переваги та недоліки реалізації арештованого майна на ДП «СЕТАМ» і АТ «Прозорро.Продажі». Обговорювалися технічні проблеми функціонування систем продажу, пошукові системи, проблеми комунікації тощо. Особливу увагу приділили наслідкам оскарження електронних аукціонів.
Переважна більшість приватних виконавців висловилися на користь реалізації саме через систему ДП «СЕТАМ».
«Ми завжди шукаємо свій власний незрозумілий шлях. Йдемо в Європу, адаптуємо європейське законодавство. Є низка вимог, визначених в Глобальному Кодексі примусового виконання, в якому визначено важливі умови для ефективної системи примусового виконання рішень: усунення перешкод для примусового виконання, усунення можливості боржника зловживати своїми правами, швидка і прозора реалізація майна за якомога вищу ціну. Ці перешкоди в Україні потрібно перш за все усунути і тоді не буде ніякої різниці через який майданчик ми будемо працювати, чи буде це АТ «Прозорро.Продажі» чи ДП «СЕТАМ», - підсумував заступник Голови АПВУ, приватний виконавець Андрій Авторгов.
Приватні виконавці, представники законодавчої влади, банківської спільноти та майданчиків реалізації арештованого майна погодилися підтримувати постійну комунікацію для вироблення спільних рішень, які влаштовуватимуть всі сторони процесу.
Повний фотозвіт заходу: bit.ly/4cFlStS
Повний відеозапис круглого столу доступний за посиланням на facebook.